Opredelitev temeljnih ciljev programa oz. splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc

Temeljni cilji programa

Temeljni cilji dvopredmetnega študijskega programa Izobraževalna tehnika so:

  • posredovati potrebna strokovna znanja iz dveh predmetnih področij (tehnike in tehnologije ter izbrane druge smeri), ki so pomembna za izobraževanje na teh predmetnih področjih;
  • posredovati potrebna znanja s področja pedagoških, psiholoških in didaktičnih ved, ki so pomembna in potrebna diplomantom za delo tako v vzgoji in izobraževanju kot širše. Ta znanja mu širijo zaposlitvene možnosti na vseh področjih, kjer je potrebna sposobnost premišljenega, strpnega in demokratičnega dela in sporazumevanja z ljudmi;
  • posredovati in poglabljati določena specifična znanja v skladu z načrti posameznih diplomantov za kasnejši študij oziroma zaposlitev (ta znanja pridobi z ustrezno izbranimi izbirnimi vsebinami iz predmetnika predlaganega študijskega programa);
  • ob praktičnem seminarskem in praktičnem delu utrditi in poglobiti pridobljeno znanje.

Splošne kompetence, ki se pridobijo s programom

  • Sposobnost komuniciranja in razumevanja zahtevnejših sistemov, ki omogočajo diplomantu vključevanje v različne inter- disciplinarne skupine;
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov;
  • reševanje strokovnih in delovnih problemov z iskanjem virov znanja in uporabo znanstvenih metod;
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost;
  • splošna razgledanost, sposobnost komuniciranja s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij;
  • iniciativnost/ambicioznost, vrednota stalnega osebnega napredovanja in strokovnega usposabljanja;
  • informacijska pismenost;
  • komuniciranje v tujem jeziku;
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov (posebej procesov v vzgoji in izobraževanju);
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije;
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih;
  • razumevanje individualnih vrednot ter obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj.

Predmetnospecifične kompetence, ki se pridobijo s programom

  • Poznavanje in razumevanje temeljnih tehnično-tehnoloških konceptov in njihova uporaba pri razlagi tehničnih pojavov in dogajanj v okolju;
  • obvladovanje osnovnih praktičnih oblik dela in varna uporaba sodobnih ročnih in strojnih obdelovalnih tehnologij različnih materialov (papir, les, kovine, umetne mase, sodobni kompozitni materiali, sodobni inženirski materiali in druga naravna gradiva ter odpadna embalaža);
  • razumevanje osnov strojništva ter principov delovanja osnovnih strojev in naprav in njihove zgradbe;
  • razumevanje mehanike in življenjskega cikla izdelka ter pomena upoštevanja vseh udeležencev v njem in izdelovalnih tehnologij v procesu razvoja izdelkov;
  • poznavanje in razumevanje osnov opisne geometrije in tehničnega risanja ter potrebnih znanj in informacijskih tehnologij za interpretacijo in izdelavo tehničnih risb;
  • poznavanje materialov v tehniki in razumevanje osnovnih oblikovalnih, obdelovalnih in predelovalnih tehnologij ter usposobljenost za izbiro in uporabo različnih preiskovalnih metod;
  • poznavanje in razumevanje osnov ekonomike podjetja in tehnoloških sistemov ter vrednotenja strategij učnega dela na področju tehniškega izobraževanja;
  • razumevanje osnov elektrotehnike in elektronike ter principov delovanja osnovnih električnih strojev in njihove zgradbe;
  • usposobljenost za načrtovanje, izvedbo in preskus elektronskih vezij ter razumevanje njihovega delovanja;
  • poznavanje osnovnih energetskih sistemov in njihovega vpliva na okolje ter vpliva tehnike na človekovo življenje;
  • obvladanje različnih učnih metod, oblik in strategij dela s pomočjo multimedijske tehnologije ter uporaba IKT na različnih področjih tehniškega izobraževanja;
  • komuniciranje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij.
Accessibility