Opredelitev temeljnih ciljev programa oz. splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc

Temeljni cilji programa

Cilj programa je, da študent usvoji cilje, razvije kompetence in pridobi poglobljeno znanje iz:

  • psiholoških, pedagoških in didaktičnih vsebin, ki se nanašajo na specifiko dela z učenci od 6. do 9. razreda devetletne osnovne šole in od 1. do 4. letnika srednje šole (s poudarkom na specifikah strokovnih ter poklicno-tehniških programov),
  • predmetne didaktike (didaktike računalništva), ki študente pripravlja na neposredno učno prakso in za kasnejše poučevanje v osnovni šoli in v različnih srednjih šolah,
  • računalniških vsebin, ki so v učnih načrtih za osnovno šolo in različne srednje šole (s poudarkom na strokovnih ter poklicno-tehniških programih),
  • ter izkušnje iz neposredne pedagoške prakse (posamezni nastopi pred kolegi študenti in na šolah ter strnjena pedagoška praksa na šolah).

Diplomant tega programa pridobi tudi znanja s področja uporabe izobraževalno-komunikacijske tehnologije v izobraževanju ter dopolnilna znanja, ki mu omogočajo suvereno organiziranje drugih aktivnosti na področju poučevanja računalništva (npr. medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah, vodenje računalniškega krožka, priprava na računalniška tekmovanja, oblikovanje projektnih dni). Sistem izbirnih predmetov študentu omogoča, da pridobi tudi dodatna specifična znanja iz psihološko-pedagoško-didaktičnega sklopa, drugih računalniških področij in vsebin predmetov, ki jih sicer ponuja Filozofska fakulteta v Mariboru. Diploma na 2. stopnji diplomantu omogoča opravljanje pripravništva in zaposlitev v šolstvu, kot opredeljuje zakonodaja, ali pa nadaljevanje študija na 3. stopnji.

Splošne kompetence, ki se pridobijo s programom

Kompetence so opredeljene kot kombinacija znanja, spretnosti in odnosov, ustrezajoč okoliščinam (Uradni list EU št. 394/10, 2006). Po Merilih za akreditacijo študijskih programov za izobraževanje učiteljev pa kot povezava in uporaba pridobljenih znanj v kompleksnih, nepredvidljivih in raznovrstnih okoliščinah, pri čemer se morajo tesno prepletati tri sestavine: znanje in razumevanje, poklicne sposobnosti ter stališča in vrednote. Na osnovi teh smernic bo v našem programu poudarek predvsem na naslednjih splošnih kompetencah:

  • razumevanje in uporaba kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičneag znanja;
  • sposobnost analize in sinteze ter predvidevanja rešitve strokovnih in didaktičnih problemov;
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin;
  • sposobnost uporabe znanja v praksi za reševanje različnih problemov;
  • sposobnost ustvarjalnega mišljenja in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih/študentih;
  • sposobnost raziskovalnega pristopa in usmerjenosti v reševanje problemov ter odgovornega usmerjanja lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja;
  • sposobnost kreativnega in avtonomnega delovanja;
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin;
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu;
  • usposobljenost za raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju;
  • usposobljenost za uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih ;
  • je zmožen medpredmetnega načrtovanja in izvajanja pouka skupaj z učitelji drugih predmetov.
  • sposobnost strokovnega dialoga, mednarodnega sodelovanja ter oblikovanja vodenja projektov;
  • se zna suvereno soočati z izzivi inovativnih pristopov k učenju, npr. e-izobraževanje in kombinirano izobraževanje.
  • sposobnost za refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela;
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol.
  • uporabljati predhodno pridobljena teoretična znanj na praktičnih primerih.

Predmetnospecifične kompetence, ki se pridobijo s programom

  • je zmožen ustreznega strokovnega opismenjevanja učencev v računalniškem jeziku,
  • poznavanje in uporabljanje strokovne terminologije iz strokovno-teoretičnih predmetov pri pouku računalništva v osnovni in srednji šoli.
  • profesionalno obvlada učne načrte, vsebine in koncepte osnovnošolskega in srednješolskega poučevanja računalništva za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kvalitetnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladuje oblikovanje ciljev, načrtovanje in izvajanje pouka pri računalništvu ter vrednotenje znanja v luči izbrane taksonomije in za oblikovanje vzpodbudnega okolja za uravnotežen razvoj konceptualnih, proceduralnih, problemskih in komunikacijskih znanj pri učencih,
  • suvereno vrednoti, izbira in uporablja obstoječa učna gradiva, didaktične pripomočke in IKT pri pouku računalništva (različne programe, interaktivno tablo, internet …),
  • suvereno obvlada specifične organizacijske oblike pouka računalništva: oblikovanje projektnih dni, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • je seznanjen s sodobnimi dosežki in trendi pri poučevanju računalništva in nova spoznanja kritično in premišljeno vključuje v svoje delo,
  • sodeluje z drugimi izobraževalnimi institucijami pri znanstveno-raziskovalnem delu na področju poučevanja računalništva in izobraževanja bodočih učiteljev računalništva.
Accessibility