Predsednik
Red. prof. dr. Mateja Ploj Virtič (11. 3. 2024 – 10. 3. 2026)
Članstvo
- Predsednika izvolijo najožji člani za obdobje 2 let.
- Najožji člani zadoščajo vsaj enemu od naslednjih pogojev:
- prodekan, pristojen za pedagoške programe – po funkciji,
- izvoljeni v naziv predmetne didaktike, ki so vsaj delno pedagoško zaposleni na FNM,
- nosilci ali izvajalci predmetnih didaktik, ki so vsaj delno pedagoško zaposleni na FNM,
- notranji koordinatorji usmeritev, ki so vsaj delno pedagoško zaposleni na FNM.
Najožje članstvo določa sklepčnost in ima volilno pravico. Sklepčnost je zagotovljena, kadar so na seji prisotni predstavniki vsaj štirih usmeritev. Vsaka usmeritev ima en glas (skupaj 6 glasov). Sklepi se sprejemajo z večino glasov. Kadar na seji ni predstavnika posamezne usmeritve, se ne obravnava in sprejema sklepov, ki bi se neposredno vezali na njegovo usmeritev.
- Širši člani (nosilci in izvajalci skupnih pedagoških predmetov, PDP predmetov skupnega stebra v ŠP PU in zunanja koordinatorja FERI in FKKT) – krog širšega članstva se dinamično spreminja glede na najavo za posamezno leto – njihov mandat se prične z vpisom v najavo in zaključi s samoevalvacijo programa (traja leto in pol: npr. od septembra 2020 do marca 2022). Seja PC v razširjenem krogu se izpelje vsaj enkrat letno.
- Najširši člani (vsi izvajalci, ki so izvajalci predmetov na pedagoških programih FNM UM). -> ta skupina se sklicuje po potrebi.
Namen Pedagoškega centra FNM UM
Zaradi nepovezanosti pedagoških programov in oddelkov smo v letu 2009 pričeli aktivnosti za ustanovitev Pedagoškega centra FNM, organizacijske enote, ki združuje specialne didaktike vseh oddelkov FNM s ciljem usklajevanja in izvajanja skupnih dejavnosti ter diskusije o problemih skupnega pomena.
Glavna področja delovanja Pedagoškega centra FNM UM so:
- Skrb za pedagoško stroko, dodatno usposabljanje obstoječih učiteljev in povezovanje s šolami.
- Skrb za izobraževanje bodočih učiteljev.
- Znanstveno-raziskovalno delo na področju predmetnih didaktik (biologija, kemija, fizika, matematika, tehnika in računalništvo), (skupne) objave izsledkov in prijave pedagoško – didaktičnih projektov.
Vizija Pedagoškega centra FNM UM…
… je postati eden ključnih dejavnikov pri kreiranju politike izobraževanja učiteljev s področja naravoslovja, matematike in tehnike.
Naloge, ki izhajajo iz definiranih področij dela:
- Povezovanje vseh izvajalcev skupnih pedagoških predmetov in predmetnih didaktikov;
- Ustvarjanje priložnosti za strokovno in znanstveno raziskovalno sodelovanje in izmenjavo izkušenj;
- Najmanj enkrat letno evalvacija izvedbe pedagoških programov;
- Skrb za spremembe pedagoških študijskih programov;
- Obravnava priznanih obveznosti, ki spadajo v splošni modul ŠP Predmetni učitelj (po tem, ko so se nosilci opredelili);
- Usklajevanje strnjene pedagoške prakse;
- Povezovanje s šolami, mentorji in ostalimi deležniki v vzgoji in izobraževanju;
- Sodelovanje s promo skupino FNM – za potrebe enotne promocije programa Predmetni učitelj;
- Povezovanje s pedagoško stroko (z drugih fakultet) in organizacija strokovnih dogodkov z aktualnimi temami.
Umestitev Pedagoškega centra v organigram Fakultete za naravoslovje in matematiko: